با توجه به نتایج تحقیقات در این برهه از زمان اکثر انسان ها با مفهوم تبلیغات آشنا هستند، با ارزیابی کسب و کارهای مختلف جویا شدیم که اکثر افراد برای تبلیغات مجموعه خود از چه رسانه و چه روش هایی استفاده کرده اند، نتایج جالبی در این زمینه بدست آمد که موفق شدیم پاسخ های متفاوتی دریافت کنیم، در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:
و…
تبلیغات بازاریابی
سوال مهم این است، کدام رسانه و روش تبلیغ برای ما مناسب است ؟
برای تبلیغات حرفه ای به تدوین استراتژی و ساخت کمپین تبلیغاتی نیاز داریم، که به برخی از مراحل آن اشاره و توضیح مختصری خواهیم داشت :
و…
و…
حتماً با واژه برنامه ریزی آشنا هستید و میدانید که در هر کاری نیاز به برنامه ریزی دقیق و عملی می باشد. تبلیغات نیز به برنامه ریزی جامع نیاز دارد تا بتواند موفق عمل نماید، از این رو برای یک کمپین تبلیغاتی حرفه ای به برخی نکات اشاره می کنیم :
و…
تبلیغات و بازاریابی
این موضوع را با یک مثال ساده در کسب و کار عنوان می کنیم، ممکن است نیاز باشد تا دستگاه یا محصول شما در کارخانه با یک جرثقیل جابجا شود، بعید می دانیم که مدیران آن شرکت بخواهند خودشان هدایت جرثقیل را داشته باشند و سعی می کنند از یک متخصص و هدایت کننده با مهارت استفاده نمایند. پس این موضوع در مورد تبلیغات نیز صدق میکند و پیشنهاد میکنیم برای کسب موفقیت های بیشتر از متخصصان تبلیغات بهره مند شوید.
همیشه در نظر داشته باشید چند نکته و عوامل کلیدی باعث رسیدن به بهترین راه خواهد شد، انتخاب کمترین هزینه با بیشترین بازدیدکننده هدفمند می باشد. ممکن است شما در نظر داشته باشید در یک بیلبورد محیطی تبلیغات کنید و ماهانه 100 میلیون تومان پرداخت کنید و سپس متوجه شوید در مجموع ماهانه نهایتاً 1 ملیون نفر از کنار آن بیلبورد گذر میکنند که ممکن است ماهانه 200.000 نفر آنها مخاطب اصلی شما باشند ولی اگر با 40 میلیون تومان در سئو وب سایت خود هزینه میکردید ماهانه بیش از 1 ملیون نفر مخاطب هدف شما بودند و قطعاً با هزینه ای کمتر ( هدفمند ) سود بیشتری به کسب و کار شما تعلق می گرفت.
اهداف بسیار زیادی را می توان در این بخش بررسی نمود، اما بهتر است بطور منطقی و قابل اندازه گیری به آن بپردازیم. لحظه ای به موضوعات پیش رو فکر کنید، تمایل دارید در مدت زمانی مشخص ( شش ماهه یا سالانه و … ) مشتریان شما با چه دسته بندی هایی ( سنی، جنسیتی، شغلی و … ) به تعداد مشخص برسند، فروش خدمات و محصولات شما در چه جایگاهی نسبت به امروز باشد، فعالیت خود را نسبت به ( منطقه، شهر، کشور و … ) گسترش دهید و …
برخی از کسب و کار ها در این مرحله بدون توجه به مراحل قبلی بودجه ای را در نظر میگیرند که تقریباً با هدف گذاری های انجام شده همخوانی ندارد و عمدتاً شکست در این مرحله باعث شکست در تمامی مراحل مشخص شده و شاید باعث از دست رفتن کسب و کار شود. در برخی موارد ممکن است این بودجه بندی در کوتاه مدت برنامه ریزی شود و در بعضی مواقع در طولانی مدت از آن بهره برد ولی در هر بخش باید در نظر داشت که همچنان مستمر تبلیغ نمود و از فضاهای رسانه ای همواره استفاده کرد.
و…
رسانه ها به بخش های مختلفی تقسیم بندی می شوند که بصورت کلی به شکل ذیل با آنها آشنا هستیم :
جالب است بدانیم تجربه شده است حس هایی مانند حس درجه و حرارت، حس کنترل و تعادل، حس موقعیت اندام های بدن !!
در هلدینگ لوکس تعریف ساده ای برای رسانه در نظر گرفته شده، در اصل هر شخص، شیء، و هر چیزی که بتواند پیامی را به حس چند گانه انسان های دیگر انتقال دهد رسانه می نامیم.
جالب است بدانیم تجربه شده است حس هایی مانند حس درجه و حرارت، حس کنترل و تعادل، حس موقعیت اندام های بدن !!
در هلدینگ لوکس تعریف ساده ای برای رسانه در نظر گرفته شده، در اصل هر شخص، شیء، و هر چیزی که بتواند پیامی را به حس چند گانه انسان های دیگر انتقال دهد رسانه می نامیم.
در اینجا به یک نکته از تبلیغ اشاره خواهیم داشت که در کمتر با آن مواجه شده اید.
شاید توجه نکرده باشیم که ممکن است در روز تبلیغات بسیار زیادی انجام دهیم، در واقع زمانی که ما از کاری که خودمان انجام داده ایم را برای دیگران تعریف می کنیم در واقع در حال انجام تبلیغ هستیم.
با کمی هوشمندی می توانیم بستری را فراهم کنیم تا این تبلیغ در بین دوستان و آشنایان بصورت گسترده به جامعه بزرگی تبدیل شود و براحتی از آن بهره مند شویم.
مطمئنیم پاسخ به این سوال اصلاً دشوار نیست، تمامی کسب و کار های کوچک و بزرگ بدنبال رسانه ای ارزان با بازدهی بسیار بالا هستند. خوب این موضوع عجیب نیست، چون شکل، اندازه و هدف کسب و کار ها با هم متفاوت است و قطعاً باید به اندازه کسب و کارشان تبلیغ نمایند.
می توان گفت پیدا کردن رسانه ای که از همه لحاظ مناسب کسب و کار ها باشد کمی سخت است و نیاز به مدیران با تجربه صنعت تبلیغات می باشد، هلدینگ لوکس همواره در کنار شما خواهد بود تا بتوانید بهترین راه کار ها را برای کسب و کار خود استفاده نمایید و بیشترین بهره را ببرید.
در این بخش به یک نکته پایانی از تبلیغات اشاره خواهیم نمود تا در مجموع بتوانید تصمیم گیری نمایید.
فکر کنید شما در دفتر شرکت خود که در طبقه 30ام برج اداری واقع شده یک الماس بسیار بزرگ دارید که می خواهید آن را به بخش های کوچکی تقسیم کنید تا بفروش برسانید، آیا با حضور در پنجره شرکت و صدا کردن اشخاصی که از پایین برج شما عبور می کنند موافق هستید ؟؟!؟؟
اگر تمایل داشتید راه های درست و مناسبی را بررسی یا پیشنهاد دهید که در حوزه تبلیغات نباشد !!!